21 May 2008

Jurubina Bebas atau Juruhancur Ganas?

Lama sungguh kiranya jejari ini tidak mencoret sesuatu buat tatapan sahabat sahabiah tercinta di tanah air sana… Ma’alish giddan!!! Nak kata sibuk amat, semenjak dua menjak ni je… Ni pun baru khalas subjek pertama,anatomy dengan selamatnya…Bulan-bulan sebelum ni takdela sibuk sangat pun. Dah kekontangan idea jugak sebenarnya,takde modal nak cerita... Khabar kami??? Alhamdulillah,sihat ...

Everytime bukak tenet, mesti tak miss bukak SA... Jengok contengan2 kat shoutbox tu,alhamdulillah,hilang rindu sikit . Tertarik dengan isu freemason yang latest diupload tu... Tiba-tiba rasa macam ade sumthing untuk dikongsi... Sejak dalam proses pengkhataman buku ’Gerakan Freemansory,Orientalisme.Kristianisasi... Musuh dalam menghancurkan Islam’ ni, memang banyak benda pasal benda alah freemason ni yang sebelum ni macam samar-samar, sekarang dah terang-benderang... Setiap kali baca pasal setiap inci gerak kerja mereka yang sangat licik,halus n sistematik, mase tu jugak rase geram, marah ngan sakit hati tu meluap-luap... Haaihlaa...

Buku ni adalah hasil tulisan dua ustaz Azhar, Haji Nik Azran bin Muhamed dgn Haji Mohd Mahadi bin Haji Isa, dengan izin terbit daripada Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) . Bak kata Mantan Imam Besar Masjid Negara, Ustaz Taib Azamudden Md Taib, buku ni amat membantu umat Islam mengenali secara lebih dekat dan mendalam tentang gerakan penentangan terhadap Islam, agar mereka tidak terpedaya dan terperangkap dengan dakyah musuh-musuh Islam... ”Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan rela kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka...” (al-baqarah,120)


DEFINISI

Freemason, jika ditranslate sebijik-sebijik, membawa maksud 'jurubina bebas', yang mana tafsiran secara terus itu sebenarnya tidak mampu menzahirkan misi sebenar gerakan ini. Hakikat yang tersirat, Freemasonry adalah organisasi Yahudi Antarabangsa yang bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan kehidupan politik, ekonomi, dan sosial di negara-negara yang dimasukinya, selain berusaha merosakkan bangsa dan pemerintahan Non-Yahudi (goyim)

SEJARAH

Diasaskan pada tahun 43M, gerakan ini adalah hasil cetusan idea dua Yahudi bernama Aheram Ayob dan Muab Lavi,penasihat Raja Herod’s Akriba/Father, dengan tujuan awal untuk menyekat pengaruh ajaran Al-Masih (Nabi Isa A.S) dan untuk menjaga keselamatan bangsa Yahudi. Namun kemudian, penentangan secara langsung terhadap Islam bermula pada kurun ke-17,selepas seminar rasminya di London, dengan menyebarkan fahaman komunisme dan sekularisme selepas kejatuhan agama Kristian pada zaman revolusi Eropah.

MATLAMAT

Matlamat utama? Merealisasikan perancangan untuk merampas Baitul Maqdis dan membina Haikal Sulaiman di atas runtuhan Masjidil Aqsa... (Maka,apa yang sedang terjadi di Palestin sekarang,angkara siapakah???) Jika diperhatikan, cubaan demi cubaan dilakukan,sehingga membawa kepada kesyahidan As-Syahid Syeikh Ahmad Yassin dan As-syahid Dr.Abdul Aziz Rantisi serta mengorbankan berjuta nyawa saudara seakidah, takkanla takde sebarang pertubuhan yang bangkit??? Bagaimana dengan PBB? Ahh... masakan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (bersatu ke???) mampu bertindak,sedangkan kuasa besar dunia,Amerika mempunyai pengaruh major di dalamnya? Bukan itu sahaja,bahkan kebanyakan pertubuhan besar dunia, setiap satunya punya orang besar dari warga yahudi freemason yang mampu melakonkan watak setan bertopeng manusia dengan jayanya. UNESCO? WHO? UNICEF? INTERPOL? FBI? World Bank? Malah International Court of Justice (ICJ) yang sepatutnya berfungsi sebagai mahkamah paling adil (excluded yang memang d most justice one di masyhar kelak...)pun dikuasai orang-orang freemason ni,dah sah dan tak syak lagila.... Memang setiap sudut mereka menguasai!!!



Tak cukup dengan penguasaan badan-badan besar, mereka dengan tamak halobanya menguasai pula bidang-bidang lain dengan rakus... Antaranya, majalah & surat khabar (New York Times,Washington Post,Wall Street Journal), syarikat percetakan (Double Day, Mac Milan), syarikat penyiaran serta perbankan, dan paling berkesan sekali, sudak pastinya industri perfileman. (20th Century Fox, Metro Golden Meir, Fox Itali) Bukti yang cukup jelas, saya sendiri baru selesai menonton sebuah filem lakonan Nicholas Cage bertajuk National Treasures (produksi Jerry Bruckhemeir, pengarah siri Survivor & Fear Factor) yang memang sarat dengan pengagungan terhadap freemason, dengan setiap klu di dalam cerita ini akan mengaitkan minda anda dengan pertubuhan ini. Filem ni siap ada National Treasure 2 lagi~~ Menarik! Memang filem ini sangat menarik sampaikan saya sendiri baru menyedari dakyah Freemason yang cuba disampaikan, hanya di pertengahan jalan cerita, selain simbol-simbol dan gereja-gereja gerakan ini!!! (~~~x sedar diri betul,tengah exam anatomy yang x habes lagi time tu,sempat layan Nicholas Cage lagik!!! )

Panjang pulak tertulis~ Lepas gian... Dah lama tak tulis berkajang-kajang, sejak tinggal esei BM SPM dulu. Hmm... rasanya,cukuplah sampai di sini saya meluah rasa. Maap bebanyak sebab tertulis panjang. Buat sahabat-sahabat yang sudi baca sehingga ke ayat terakhir,sila sebar-sebarkan apa yang anda baru dapat ni, selain mengharap komen mahupun tambahan yang boleh dikongsi bersama. InsyaAllah,jika Allah masih memberi izin,saya akan cuba mencoret sambungan kepada artikel ini. Last paper exam kami adalah pada 2/7 nanti. Maka,sangat mengharapkan doa-doa sahabat buat kami bertiga. Moga kami mumtaz dalam pertempuran ini...Ameen~ Sampaikan salam buat semua Myteam tercinta, serta sahabat2 lain yang sewaktu dengannya.... =)


(sekitar besdey mekhaneeh ke dua dekad... sanah helwa ya gamilah!!!)
:snow14:

0 comments: