6 June 2008

Pengusaha Lori Naik Caj Sebanyak 35%

5 Jun (Edisi7) - Hampir semua syarikat pengusaha lori mengumumkan kenaikkan caj pengangkutan barangan sebanyak 35%.

Kenyataan itu difaxkan ke bilik berita NTV7 dari Persatuan Pengusaha-pengusaha Lori Selangor dan Kuala Lumpur yang menyatakan kenaikkan 35% itu berkuat kuasa serta merta.

Persatuan terbabit memberi alasan, kenaikkan harga disel dari RM1.58 ke RM2.58 terlalu tinggi dan membebankan mereka. Sehubungan itu persatuan terbabit tiada cara lain selain menaikkan caj kepada mereka yang menggunakan perkhidmatan lori.

Selain Kuala Lumpur dan Selangor, kenaikkan 35% turut dikenakan syarikat pengusaha lori di Pulau Pinang, Kedah, Perlis dan Johor Bahru.


Tindakan itu dilihat boleh mendorong peniaga menaikkan harga barang kerana kos pengangkutan yang ditanggung mereka meningkat dan pastinya beban tersebuta akan turut dirasai oleh pengguna yang sebelum ini dibebani dengan kenaikan minyak bermula tengah malam tadi.


Ulasan :

Ape je barang yg tak gune lori? Sayur, ikan, ayam, lombu, getah, sawit.. Senang cite, semua lah! Moh le same-same kite ternak kude plak...

Ku tertanya-tanya, bakpo krajaan nk naekkn arge, sedangkan diorang dah kayo?



Maksud : Apabila pemimpin dan alim ulama menyembunyikan agama Allah (batasan pergaulan, sukan bukan cara Islam, lesen kilang arak, judi dan pelacuran, hudud, filem | drama | pgrm tv pnuh ma'siat, kewangan; tidak dijelaskan kepada rakyat akan halal dan haramnya), maka Allah laknat mereka. Bahkah segala makhluk (batu, kayu, pokok, miyak, air, angin, kambing.. segala yg makhluk la) laknat jua.

Lantas, duit yg berjuta rasa tak cukup. Bertelagah antara ahli, dll.

PILIH ISLAM. ISLAM JAGA SEMUA, MELAYU, CINA, INDIA

How to? Sokong Parti Islam, bukan Parti Bangsa

0 comments: